Reklama na Facebooku – dlaczego warto precyzyjnie określić jej cel oraz dlaczego łączy się to z prowadzeniem fanpage?
Reklama na Facebooku aby była skuteczna musi realizować wybrane cele. Jak jednak spowodować aby docieranie do odbiorców łączyło się także z zamianą ich w klientów oraz jak dlaczego warto dobrze wybrać i określić cel reklamy na Facebooku?
Kampania reklamowa na FB, czyli KROK PO KROKU DO CELU
Tworzenie reklam na Facebooku zawsze powinno łączyć się z określeniem właściwego celu, ponieważ to on wpływa na sam sposób tworzenia reklamy w zakresie doboru treści, grafiki i innych jej elementów oraz na jej skuteczność. Określając to bardzo obrazowo: w momencie kiedy wiadomo dokąd się zmierza i jakie są cele kampanii to łatwiej jest osiągnąć postępy, a także zweryfikować wskaźniki efektywności. To drugie ma kluczowe znaczenie w ocenie całej kampanii reklamowej na Facebooku i pozwala w przyszłości korygować niedoskonałości i osiągać lepsze wyniki.
Ale dokładne określenie celu reklamy na Facebooku ma też inny skutek: pozwala ułożyć nacisk na najbardziej newralgiczne płaszczyzny, które wymagają, czy to zaakcentowania, czy to ulepszenia w celu np. dotarcia do większej liczby klientów lub wzrostu sprzedaży.
Co istotne, niezależnie od celu jaki postawi się w przypadku kampanii reklamowej zawsze precyzyjne określenie skutków jakie powinna przynieść stanowi niezbędną informację dla algorytmów serwisu, ponieważ to właśnie one wyświetlają reklamy określonej grupie odbiorców. Jak zatem nie trudno się domyślić, jeśli już na starcie błędnie określi się cel kampanii reklamowej na Facebooku to przekaz trafi do niewłaściwej grupy odbiorców, a tym samym cała kompania może być nieudana
Reklama na Facebooku a prowadzenie social mediów
Prowadzenie social mediów w przypadku małych, średnich i dużych firm i marek jest już standardem, ponieważ pozwala dotrzeć do klientów oraz pasjonatów marki lub produktu, zwiększając zainteresowanie i wpływając na rozpoznawalność. Dlatego niemożliwe jest prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku bez „szukania” codziennego kontaktu z odbiorcami i bez dbałości o rozpoznawalność marki na co dzień.
Codzienne prowadzenie fanpage na Facebooku to, co prawda inna kwestia niż kliknięcia, komentarze, lajki i inne reakcje pod postami, które pojawiają się po publikacji artykułów lub grafik, jednak nie można tworzyć kampanii na FB w zupełnym oderwaniu od codziennego przekazu firmy. Zawsze warto akcentować to, co istotne marketingowo i wizerunkowo, czyli np. aktualne wydarzenia, ważne dla klientów, obecne produkty sprzedażowe i inne ważne kwestie.
Reklama na Facebooku to sposób dotarcia do klientów i fanów, ale warto wiedzieć, że tylko precyzyjne określenie celów kampanii pozwala zamienić te działania w sukces.