Druk cyfrowy cieszy się ogromną popularnością. Jest on proponowany przez większość drukarni stacjonarnych oraz internetowych. Wiele osób nie ma pojęcia, kiedy opisywana technologia opłaca się najbardziej. Faktem jest, że czasami lepiej postawić na druk offsetowy. Potrzebujesz sprawdzonych informacji na ten temat? Zapoznaj się z tym wpisem1

Czym jest druk cyfrowy?

Nie każdy posiada wiedzę techniczną, co jest zupełnie normalne. Druk cyfrowy – w dużym uproszczeniu – polega na stworzeniu projektu obrazu w wersji elektronicznej, a następnie przeniesienia go na wybraną powierzchnię za pomocą specjalnej matrycy. Omawiana metoda jest doskonałym wyborem w przypadku materiałów relatywnie cienkich, czyli np. folii, papieru, niektórych tworzyw sztucznych. Ponadto, maksymalny format nie jest zbyt duży. Najlepiej, aby powierzchnia, na której powstanie grafika, była dość elastyczna. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie pożądanej dokładności.

Kiedy warto postawić na druk cyfrowy?

Druk cyfrowy zapewnia wyjątkową oszczędność czasu. Realizacja zlecenia odbywa się w ekspresowym tempie, jednak nie oznacza to niższej jakości. Jest to prawdziwy strzał w dziesiątkę w przypadku niskich nakładów. Opłacalny jest nawet druk jednostkowy. Każdy egzemplarz może zostać spersonalizowany. Przedstawiana technologia jest ekonomiczna, więc nie trzeba obawiać się nadprogramowych kosztów. Atutem jest również fakt, że obraz jest wyrazisty oraz pozbawiony niedoskonałości. Ryzyko wystąpienia niedoskonałości (np. rozmycia krawędzi) jest niewielkie. Istotne jest jednak to, aby wybrać renomowaną drukarnię, która posiada pozytywne opinie klientów. Nie zaszkodzi zapoznać się z portfolio, aby sprawdzić przykładowe realizacje.

Druk cyfrowy – zastosowanie

Druk cyfrowy wyśmienicie sprawdza się podczas produkcji ulotek, broszur, folderów, wizytówek, kalendarzy, teczek, notatników, kart menu, etykiet, papieru firmowego, a także wielu innych materiałów. Zakres zastosowań omawianej technologii jest ogromny. Wiele zależy jednak od zakresu oferty wybranej drukarni.